Spaargids logo
Contact
  • FR
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
      Gas & elektriciteit Elektriciteit Gas Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
      Grote bedrijven Kmo’s
    Algemeen
      Verhuisdienst Leveranciers Nieuws Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
      Zonnepanelen kopen Spouwmuurisolatie kopen Zoldervloerisolatie kopen Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
      Spaarproducten
      Spaarrekening Termijnrekening Kasbons Baby-en jongerenrekening Simulator spaarrekeningen Rating en reviews banken
      Fiscaal sparen
      Pensioensparen Langetermijnsparen
      Zelfstandigen
      VAPZ IPT POZ
    Lenen
      Wonen
      Hypothecaire lening Verbouwingslening Energielening Overbruggingskrediet Simulator woonkrediet Kosten herfinanciering
      Voertuigen
      Autolening Fietslening Motorlening Mobilhomelening

Andere leningen
      Persoonlijke lening Geldreserves Samenvoegen van leningen Crowdfunding
    Beleggen
      Beleggingsfondsen Beleggingsplannen Rendementen beleggingsplannen Crowdlending Fondsenaanbod banken Pensioenspaarfondsen Private banking
    Betalen
      Zichtrekeningen VISA Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
      Autoverzekering vergelijken Autoverzekering afsluiten Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
      Brandverzekering vergelijken Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
      Tak 23 beleggingsverzekering Tak 21 spaarverzekering Reisverzekeringen Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
      Telecom vergelijken Telecom abonnementen Smartphones met abonnement Vergelijk snel Providers
    Meest gekozen
      Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn Internet+TV+Mobiel Internet+TV+Vaste lijn Internet+Mobiel Internet+Vaste lijn Internet+TV Mobiel Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
      Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
      Overzicht ziekenfondsen Aansluiten ziekenfonds Veranderen ziekenfonds Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
      Christelijke Mutualiteit Helan LM Mutplus.be LM Oost-Vlaanderen LM Plus NZVL Solidaris Solidaris Brabant VNZ
    Nieuws
  • Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Pensioen
  • Forum
  • Nieuws
Spaargids logo
Log in
  • Al uw aanvragen op één plaats
  • Beheer uw newsletter voorkeuren
  • Praat mee op ons forum
Inloggen
Of

Nieuw bij spaargids.be?

Account aanmaken
  • Energie
    Vergelijken
    • Gas & elektriciteit
    • Elektriciteit
    • Gas
    • Promoties en kortingen
    Voor bedrijven
    • Grote bedrijven
    • Kmo’s
    Algemeen
    • Verhuisdienst
    • Leveranciers
    • Nieuws
    • Veelgestelde vragen
    Duurzaam wonen
    • Zonnepanelen kopen
    • Spouwmuurisolatie kopen
    • Zoldervloerisolatie kopen
    • Thuisbatterij kopen
    Nieuws
  • Financiën
    Sparen
    • Spaarproducten
    • Spaarrekening
    • Termijnrekening
    • Kasbons
    • Baby-en jongerenrekening
    • Simulator spaarrekeningen
    • Rating en reviews banken
    • Fiscaal sparen
    • Pensioensparen
    • Langetermijnsparen
    • Zelfstandigen
    • VAPZ
    • IPT
    • POZ
    Lenen
    • Wonen
    • Hypothecaire lening
    • Verbouwingslening
    • Energielening
    • Overbruggingskrediet
    • Simulator woonkrediet
    • Kosten herfinanciering
    • Voertuigen
    • Autolening
    • Fietslening
    • Motorlening
    • Mobilhomelening
    • Andere leningen
    • Persoonlijke lening
    • Geldreserves
    • Samenvoegen van leningen
    • Crowdfunding
    Beleggen
    • Beleggingsfondsen
    • Beleggingsplannen
    • Rendementen beleggingsplannen
    • Crowdlending
    • Fondsenaanbod banken
    • Pensioenspaarfondsen
    • Private banking
    Betalen
    • Zichtrekeningen
    • VISA
    • Mastercard
    Forum
    Nieuws
  • Verzekeringen
    Autoverzekering
    • Autoverzekering vergelijken
    • Autoverzekering afsluiten
    • Autoverzekering overstappen
    Brandverzekering
    • Brandverzekering vergelijken
    • Brandverzekering afsluiten
    Schuldsaldoverzekering
    Andere verzekeringen
    • Tak 23 beleggingsverzekering
    • Tak 21 spaarverzekering
    • Reisverzekeringen
    • Uitvaartverzekering
    Nieuws
  • Telecom
    Vergelijken
    • Telecom vergelijken
    • Telecom abonnementen
    • Smartphones met abonnement
    • Vergelijk snel
    • Providers
    Meest gekozen
    • Internet+TV+Mobiel+Vaste lijn
    • Internet+TV+Mobiel
    • Internet+TV+Vaste lijn
    • Internet+Mobiel
    • Internet+Vaste lijn
    • Internet+TV
    • Mobiel
    • Internet
    Nieuws
    FAQ
  • Ziekenfondsen
    Vergelijken
    • Ziekenfondsen vergelijken
    Algemeen
    • Overzicht ziekenfondsen
    • Aansluiten ziekenfonds
    • Veranderen ziekenfonds
    • Mutualiteit kiezen
    Ziekenfondsen
    • Christelijke Mutualiteit
    • Helan
    • LM Mutplus.be
    • LM Oost-Vlaanderen
    • LM Plus
    • NZVL
    • Solidaris
    • Solidaris Brabant
    • VNZ
    Nieuws
Contact
  • Français
  • U bevindt zich hier:  Home Forum Spaargids Besparingstips
  • Zoek
  • Forumoverzicht
  • Aanmelden
  • Snelle links
    • Onbeantwoorde onderwerpen
    • Actieve onderwerpen
    • Recente berichten
  • Zoek

Huishoudgeld

Het leven wordt alsmaar duurder. Deel hier je tips om te besparen
Plaats reactie
  • Afdrukweergave
Uitgebreid zoeken
300 berichten
  • Pagina 10 van 20
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • …
  • 20
  • Volgende
Fakkel
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

Re: Huishoudgeld

• Citeer

Bericht door Fakkel » 20 augustus 2017, 14:25

Isedase schreef: ↑20 augustus 2017, 11:39 Beetje zure reactie vind ik dit.

Een bedrijfswagen is een ONDERDEEL VAN HET LOON. Dus of je nu ver of dicht woont, dat maakt niet uit.

Die wagen steekt alsmaar iedereen zijn ogen uit, maar daar betaalt de werknemer ook gewoon zijn deel belastingen op he.... en die tankkaart is bij de meesten ook wel gelimiteerd tot een bepaald aantal liter dus even op kosten van de baas naar Z-frankrijk en de sneeuwpret rijden is er voor velen ook niet meer bij....
Hoedje af dat je hier nog energie in wil stoppen. Ik geef het zo al ongeveer op.
Het is zelfs zo dat voor wie dicht bij het werk woont, het voordeel kleiner is, omdat het effect van de tankkaart veel kleiner is. Tenzij je voor de fun elk weekend naar de Ardennen of zo gaat crossen. Geloof me, dat doe je max 1 jaar, dan stop je daar ook mee.
Die mensen zijn vaak amper gebaat met een firmawagen máár hebben geen keuze, een firmawagen is "non negotiable", je krijgt het gewoon of je het nu wil of niet, omdat het een manier is VOOR HET BEDRIJF om hun loonkosten onder controle te houden. Dat die mensen dat voordeel dan een beetje optimaliseren door een gezinslid de auto te laten gebruiken, tja jong, er zijn heus wel ergere zaken op de wereld.

Isedase
Sr. Member
Sr. Member

• Citeer

Bericht door Isedase » 20 augustus 2017, 14:54

platin schreef: ↑20 augustus 2017, 13:04
Ja weet niet of u het weet , men heeft er recht op.
Is onderdeel van de cao die fiets vergoeding regelt.
Vragen staat vrij.
Maar ja velen hebben een lidmaatschap niet meer nodig van een vakbond.
Mijn partner heeft een hoop bedienden in dienst en niet 1 arbeider. Het woord vakbond valt daar nooit...
ik heb arbeiders in dienst en die zijn daar wel lid van.
in heel onze kennissen-en vriendenkring is er trouwens ook niet 1 iemand lid van de vakbond.

Ik heb het niet zo voor de 'ik heb recht op dit en dat en ginder' mentaliteit waarbij er alsmaar minder sprake is van 'geven en nemen'

anonymous

• Citeer

Bericht door anonymous » 20 augustus 2017, 17:15

Ik werk in de non profit. Zelf niet aangesloten bij de vakbond maar als het staking is is er enkel vakbondstaal, daarbuiten nauwelijks. Veel inspanningen van de werkgever aan preventie van problemen die zich zouden kunnen opstapelen.

paul
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer paul
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door paul » 20 augustus 2017, 17:20

veje schreef: ↑20 augustus 2017, 13:22 ik ben al in veel kantoorgebouwen geweest, tot 150 bedienden en meer, waar er nergens douches zijn; daar werd in de ontwerpen nooit rekening mee gehouden....

Dan moeten ze maar een ruimte vrijmaken voor douches omdat je daar recht ophebt.

Liefst gemengde douches, dan komen ze plots allemaal met de fiets

ludo
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer ludo
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door ludo » 20 augustus 2017, 18:08

paul schreef: ↑20 augustus 2017, 17:20
veje schreef: ↑20 augustus 2017, 13:22 ik ben al in veel kantoorgebouwen geweest, tot 150 bedienden en meer, waar er nergens douches zijn; daar werd in de ontwerpen nooit rekening mee gehouden....

Dan moeten ze maar een ruimte vrijmaken voor douches omdat je daar recht ophebt.

Wanneer moet een werkgever douches voorzien?

Een douche moet ter beschikking zijn van de werknemers die :
•worden blootgesteld aan overmatige warmte
•(sterk) bevuilend werk verrichten
•worden blootgesteld aan gevaarlijke chemische of biologische agentia.

anonymous

• Citeer

Bericht door anonymous » 20 augustus 2017, 18:34

ludo schreef: ↑20 augustus 2017, 18:08
paul schreef: ↑20 augustus 2017, 17:20

Wanneer moet een werkgever douches voorzien?

Een douche moet ter beschikking zijn van de werknemers die :
•worden blootgesteld aan overmatige warmte
•(sterk) bevuilend werk verrichten
•worden blootgesteld aan gevaarlijke chemische of biologische agentia.
Das waar

Dit heb je toch gezien op de site van FOD werkgelegenheid?

Douches
De werkgever stelt een douche met warm en koud water ter beschikking van de werknemers, indien:

de werknemers worden blootgesteld aan overmatige warmte;
de werknemers sterk bevuilend werk verrichten;
de werknemers worden blootgesteld aan gevaarlijke chemische of biologische agentia.
Er wordt voorzien in één douche per groep van zes werknemers die gelijktijdig de arbeidstijd beëindigen.

bron:
http://www.werk.belgie.be/defaultTab.aspx?id=595

foopah
Full Member
Full Member
Contacteer:
Contacteer foopah
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door foopah » 21 augustus 2017, 13:32

platin schreef: ↑20 augustus 2017, 00:15 Ligt eraan wat je met efficient bedoelt ? Ik moet alle dagen in (zo goed als) een pak gaan werken, dan kan ik niet door weer en wind met een fiets gaan.

Velen die met de fiets pendelen , hebben van hun werkgever een douche en omkleed ruimte ter beschikking.
Maar ja als kaderlid tussen het gewone werkvolk te min ?
Douchen en doen dan hun maatpak aan.
Kan u anders een bedrijf bezorgen Waar het hogere kader wel gebruik maakt van de douches van het gewone personeel.

Van Efficient gesproken een bedrijfswagen ter beschikking voor een afstand van het werk van 2 km.
Das toch heel logisch , men kan te voet en gebruikt een bedrijfswagen.
Kwestie van uw 10000 stapjes voor uw gezondheid te kunnen doen.

Absurditeit ten top een bedrijfswagen voor 2 km.
Dank u werkgevers zal dan ook wel een Duitser zijn die auto.
En maar belastingen ontduiken , want onze lonen zijn toch zo hoog.
Dit terwijl er werkenden zijn die hun eigen wagen of openbaar vervoer maar moeten gebruiken.
Zal alvast voor uw ondergeschikten het geval zijn.
Veel kunnen sparen is nie moeilijk zo.
Jij hebt blijkbaar verschillende problemen met mensen die het goed doen:

1. Bedrijfswagen terwijl ik vlakbij het werk woon. Ik heb die wagen sinds 8 jaar en toen woonde ik nog op 35km van het werk. Die wagen is een vorm van fiscaalvriendelijk loon en heeft absoluut niets te maken met mijn woonwerkafstand of mijn jobinhoud. Iedereen vanaf een bepaalde functieklasse krijgt hier een bedrijfswagen. Mensen zonder bedrijfswagen snappen dit blijkbaar niet. Ze vinden altijd dat een bedrijfswagen in functie van je job moet zijn (alleszins vinden ze dat totdat ze er zelf één krijgen). Ik hoor jou niet klagen over je fiscaalvriendelijke maaltijdcheques, ecocheques etc. Je brengt je hypothekaire lening zeker ook niet in in je belastingen om je hurende buurman minder belastingen te laten betalen ?

2. Ik gebruik een wagen om naar het werk te rijden. Dit is een kleine benzinewagen, dus geen "vervuilende diesel". Doet trouwens niet ter zake, want ik zou sowieso met de wagen gaan voor het comfort. Ik rijd niet door weer en wind in een pak, en ik ga ook niet extra kleren op het werk hangen die om de 2 dagen dan ook weer mee naar huis moeten om te wassen etc. Mag ik nog wat nut hebben van een wagen die met eigen centen betaald is ? Ik nodig je trouwens eens uit om de wagens te bekijken die hier om 14u bij de ploegwissel van de parking rijden, meer BMW's en Audi's per ploeg dan heel het kader samen.

3. Blijkbaar heb je een probleem met kaderleden als ik je woordkeuze zie. Ik weet niet hoe het in jouw bedrijf, maar jij weet zeker niet hoe het in mijn bedrijf zit. Ik kan je verzekeren dat ik veel meer uren doe dan eender wie in mijn eigen afdeling (trouwens alles boven de 40u is onbetaald voor mij), dat ik regelmatig in het weekend eens moet komen (ook onbetaald), dat ik een vrij grote verantwoordelijkheid heb, dat wij niets krijgen van 1,1% loonsverhoging uit het interprofessioneel akkoord, dat wij geen ecocheques krijgen, dat wij altijd bereikbaar zijn, dat wij 6 dagen minder verlof hebben dan alle andere bedienden en arbeiders, etc. Als je dat allemaal oneerlijke verloning vindt voor de effort die er tegenover staat, dan moet je misschien zelf eens de moeite doen om het tot kaderlid te schoppen en dan op een intellectueel eerlijke manier de vergelijking maken.

Fakkel
Verbannen Gebruiker
Verbannen Gebruiker

• Citeer

Bericht door Fakkel » 21 augustus 2017, 13:47

foopah schreef: ↑21 augustus 2017, 13:32 Die wagen is een vorm van fiscaalvriendelijk loon en heeft absoluut niets te maken met mijn woonwerkafstand of mijn jobinhoud. Iedereen vanaf een bepaalde functieklasse krijgt hier een bedrijfswagen. Mensen zonder bedrijfswagen snappen dit blijkbaar niet.
2. Ik nodig je trouwens eens uit om de wagens te bekijken die hier om 14u bij de ploegwissel van de parking rijden, meer BMW's en Audi's per ploeg dan heel het kader samen.
3. Ik kan je verzekeren dat ik veel meer uren doe dan eender wie in mijn eigen afdeling (trouwens alles boven de 40u is onbetaald voor mij), dat ik regelmatig in het weekend eens moet komen (ook onbetaald), dat ik een vrij grote verantwoordelijkheid heb, dat wij niets krijgen van 1,1% loonsverhoging uit het interprofessioneel akkoord, dat wij geen ecocheques krijgen, dat wij altijd bereikbaar zijn, dat wij 6 dagen minder verlof hebben dan alle andere bedienden en arbeiders, etc.
Ik denk dat jij misschien zelfs een collega van mij bent, want dit is wel heel herkenbaar. ;)
Maar daarom, ik heb het opgegeven om de "haters" van antwoord te dienen als het om mijn auto gaat.

Intussen ben ik senior management en is de loonkloof redelijk groot, maar toen ik hier als junior manager begon, heb ik bij elk evaluatiegesprek waarbij één van de medewerkers vroeg of er niet wat extra in zat, gedacht "zullen we ruilen..?" Diegene die het hardst afgeven zijn meestal diegenen die al 10 minuten voor 16u beginnen af te sluiten en daarna de tijd rekken op de wc tot ze stipt als de klok verspringt om 16u kunnen uittikken. 't Grappige is dat ik die tikkingen allemaal kan zien, dus je haalt ze er zo uit, diegene die dagelijks om 16:00:01 badgen.

Cronos
VIP member
VIP member

• Citeer

Bericht door Cronos » 21 augustus 2017, 14:43

Om alle verwarring te vermijden zou men beter spreken over een "salariswagen" (waar jullie het dus over hebben) en een "bedrijfswagen" waar de misvatting over ontstaat met zij die geen recht hebben op een salariswagen.
Met je "salaris" doe je idd wat je wil (binnen de gestelde voorwaarden).

Overigens is een salariswagen al lang geen alleenrecht meer van een kaderlid maar valt het bijna in dezelfde categorie als de eerder aangehaalde echocheque, woonbonus, maaltijdcheque,... In het bedrijf van mijn partner kunnen zelfs de poetsvrouwen eigen aan het bedrijf hiervan genieten (al wordt dit nu idd ook afgebouwd naar extern aangeleverde poetsvrouwen daar dit vanuit het oogpunt van de werkgever nog voordeliger is).

Een overheidssysteem dat ik overigens nooit begrepen heb. Eigenlijk komt het er op neer dat de overheid toegeeft dat de lonen uit arbeid fiscaal door henzelf te veel belast worden. In plaats van de belastbare vrijstelling op het loon voortkomende uit arbeid (of dat nu fysiek of geestelijke arbeid is maakt niet uit) te verhogen (en het systeem dus voor iedere werkende gelijk en op dezelfde wijze toegankelijk is) vinden ze allerlei arbeids- en kapitaalintensieve nevensystemen uit. Omdat ook iedereen er niet in gelijke mate van genieten (ik schrijf met opzet niet profiteren) lokt dat natuurlijk onbegrip uit bij bepaalde mensen die uit de boot vallen. Maar daar kan diegene die er wel van kan genieten ook niets aan doen. En zij die er niet van kunnen genieten zullen de eerste zijn om, als het kan, die "voordelen" ook aan te nemen.
De overheid verdient dus waarschijnlijk onrechtstreeks veel meer terug aan deze mist aan systemen (BTW, accijnzen, werkgelegenheid,bijdragen...) dan een doorzichtig eenvormig systeem van basis belastingvrij inkomen en heeft ook voordeel aan een "verdeel en heers systeem".

Aan die "voordelen" zijn trouwens ook nadelen verbonden (zoals een verloning die niet doorweegt op het latere pensioen).
Ieder systeem heeft zijn voor- en nadelen.
Wij kiezen dan ook bewust (in het kader van het topic "Huishoudgeld") voor de voordelen van beide systemen en beperken de nadelen zoveel mogelijk (één gezinslid met bedrijfswagen en een ander met een hoger loon/pensioen zonder bedrijfswagen).
Wij hebben hier drie privévoertuigen en één salariswagen en zijn dus goed geplaatst om de voor- en nadelen van ieder systeem af te wegen. :D
De salariswagen (met bijhorende in de Benelux ongelimiteerde tankkaart) wordt overigens hier het meest gebruikt door de kinderen. ;D
En wij geven grif toe dat de "nieuwe" keuze voor "cash" geen enkel voordeel op zal leveren.
Wel mag er vanaf dit jaar gekozen worden voor een benzinewagen ipv de obligate diesel.

platin
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer platin
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door platin » 22 augustus 2017, 17:29

Jij hebt blijkbaar verschillende problemen met mensen die het goed doen:
[/quote]

Problemen met iets of misschien mileu bewuster omgaan tijdens verplaatsingen is een groot verschil.
den auto voor sigaretten, voor den bakker , den beenhouwer , de frituur om de hoek dat is mijn punt i.v.m die 2 km.
Trouwens als op brugpensioen wat zou ik me nog druk maken.
( de jongeren kunnen heden alles toch zo veel beter , behalve als ze ergens langs de kassa kunnen passeren)
Wij als ouderen zijn volgens velen profiteurs , werk volk zijn profiteurs ( staat hierboven tussen de lijntjes)
Maar een auto voor 2 km , ook voor de bakker ja onze gezondheid gaat er echt op vooruit is maar een benzine.
Maar ja fietsen is heden te min , moet fitnes abbo zijn voor de gezondheid.
Heb geen enkel probleem met kaders hoor , maar als ge kiest voor zo een carriere de bluts met de buil nemen.
Of anders een minder belastende job nemen. ( maar ja de centjes he )
En de auto's die van de parking rijden wees blij, dat zijn er allemaal met schulden.
Onder de collega's pronken en thuis boterhammen met confituur.
Als chef zou ge blij moeten zijn , hebben schulden , kunt ge onder druk zetten.
Maar wel raar een kaderlid dat jaloers is op de auto's van het werkvolk.
Estate Guru believer.

Isedase
Sr. Member
Sr. Member

• Citeer

Bericht door Isedase » 22 augustus 2017, 18:30

platin schreef: ↑22 augustus 2017, 17:29
Heb geen enkel probleem met kaders hoor , maar als ge kiest voor zo een carriere de bluts met de buil nemen.
Of anders een minder belastende job nemen. ( maar ja de centjes he )
Manneke toch, een 'carriere' maken en kaderlid worden etc komt meestal gewoon omdat je je job grààg doet en die goéd doet heeft niets te maken met de centen die ertegenover staan... die zijn gewoon een logisch gevolg . als je een job puur voor de verloning doet dan ga je daar nooit dezelfde passie en motivatie in kunnen steken, dan ga je niet in je vrije tijd ook nog met je job bezig zijn etc

anonymous

• Citeer

Bericht door anonymous » 22 augustus 2017, 18:31

Ik heb geen auto vanwege de kosten.

Puur om het mileu zou ik het niet laten.

Ik ga wel te voet en met de fiets achter al mijn boodschappen en leen 1 keer om de maand een auto om gewoon voorraad te kopen.

Ik ben ook alleenstaande dus geen koppel maar eigenlijk als je geen kinderen hebt en je hebt winkels in de buurt waarom heb je dan een auto nodig?
Zelfs als koppel dan.

@isedase ik zou niet graag in mijn vrije tijd bezig zijn met werk alhoewel ik soms op men werkmail kijk tijdens verlof.

Brembos
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Brembos
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Brembos » 22 augustus 2017, 20:08

Ik ben ook zo ene die om 16.00.01 uit zou tikken . Bij ons bestaat dat systeem overigens niet. Mensen die hun job niet gedaan krijgen binnen de voorziene uren zijn en heel de dag bezig zijn zijn ofwel te traag/niet geschikt voor de job ofwel moet er dringend personeel bijkomen. Bij ons zijn er ook van die gasten die er fier op zijn dat ze elke week 10 of meer gratis overuren kloppen en denken dat ze onmisbaar zijn in de firma maar die wekken hoogstens medelijden op bij mij. De kerkhoven liggen overigens vol van mensen die onmisbaar waren.Ik ben overigens niet jaloers op andermans firmawagens en dergelijke. Ik ben tevreden met wat ik heb en kan goed rondkomen met een beperkt budget. Al 3 maand achter mekaar minder dan 1000 euro uitgegeven en toch volop genoten van het leven.

anonymous

• Citeer

Bericht door anonymous » 22 augustus 2017, 20:54

Ik tik zelfs om 16:00:00 uit. Of om 15:00:00 of om 17:15:30 of ik kom een dagske helemaal niet als ik geen goesting heb. Ik zit namelijk helemaal alleen in mijn kantoor en hoef met niemand rekening te houden, ga in verlof wanneer ik wil en bepaal zelf wanneer ik ga werken. Het enige wat ik moet doen is op het eind van de maand mijn vooropgestelde uren werken. Hoe ik die invul bepaal ik zelf. Dat is mij veel meer waard dat een salariswagen, maaltijdcheques en wat weet ik nog allemaal van fake voordelen. En onmisbaar ben ik helemaal niet. Net 10 dagskes verlof genomen. Kantoor 10 dagen gesloten en niemand heeft mij gemist (of het zou mijn bureauplant moeten zijn). Zalig. Mensen die mij tijdens die 10 dagen afwezigheid iets moesten vragen staan op het antwoordapparaat of op de werkmail die ik consequent niet open doe tijdens mijn afwezigheid. Ik moet eens goed lachen met mensen die zich onmisbaar voelen en gratis overuren kloppen. Sukkelaars zijn het. Moderne slaven.
En ik woon op 3 km van mijn werk en ga met de fiets of zelfs te voet als het regent.

Kevva
VIP member
VIP member
Contacteer:
Contacteer Kevva
Verstuur privébericht

• Citeer

Bericht door Kevva » 23 augustus 2017, 06:55

Fakkel schreef: ↑21 augustus 2017, 13:47
foopah schreef: ↑21 augustus 2017, 13:32 Die wagen is een vorm van fiscaalvriendelijk loon en heeft absoluut niets te maken met mijn woonwerkafstand of mijn jobinhoud. Iedereen vanaf een bepaalde functieklasse krijgt hier een bedrijfswagen. Mensen zonder bedrijfswagen snappen dit blijkbaar niet.
2. Ik nodig je trouwens eens uit om de wagens te bekijken die hier om 14u bij de ploegwissel van de parking rijden, meer BMW's en Audi's per ploeg dan heel het kader samen.
3. Ik kan je verzekeren dat ik veel meer uren doe dan eender wie in mijn eigen afdeling (trouwens alles boven de 40u is onbetaald voor mij), dat ik regelmatig in het weekend eens moet komen (ook onbetaald), dat ik een vrij grote verantwoordelijkheid heb, dat wij niets krijgen van 1,1% loonsverhoging uit het interprofessioneel akkoord, dat wij geen ecocheques krijgen, dat wij altijd bereikbaar zijn, dat wij 6 dagen minder verlof hebben dan alle andere bedienden en arbeiders, etc.
't Grappige is dat ik die tikkingen allemaal kan zien, dus je haalt ze er zo uit, diegene die dagelijks om 16:00:01 badgen.
Dat is overal zo, in elk bedrijf tikken mensen 1 sec. na aflopen van de werkdag. Dus ik snap niet wat er fout aan is. En die werknemers weten maar al te goed dat jij dat ook kan zien, daarom is het ook een controlesysteem. Bij ons hangen verschillende toestellen en sommigen gaan tikken bij de deur die het dichtst bij hun auto gelegen is. Ook al is die deur aan de andere kant van het kantoorgebouw. Geen idee of een verantwoordelijke dat kan zien of niet?

Plaats reactie
  • Afdrukweergave

300 berichten
  • Pagina 10 van 20
    • Ga naar pagina:
  • Vorige
  • 1
  • …
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • …
  • 20
  • Volgende

Terug naar “Besparingstips”

Ga naar
  • Sparen
  • ↳   Spaarrekeningen
  • ↳   Vraag het aan de financiële instelling
  • ↳   Vraag het aan Assuralia
  • ↳   Vraag het aan BinckBank
  • ↳   Vraag het aan Evi
  • ↳   Vraag het aan MeDirect
  • ↳   Vraag het aan MoneYou
  • ↳   Vraag het aan NIBC
  • ↳   Vraag het aan Rabobank.be
  • ↳   Kasbons en termijnrekeningen
  • ↳   Tak21
  • ↳   Pensioensparen
  • ↳   Langetermijnsparen
  • ↳   VAPZ
  • Beleggen
  • ↳   Fondsen en aandelen
  • ↳   Tak23
  • ↳   Obligaties, gestructureerde producten en andere types beleggingen
  • Betalen & Kaarten
  • ↳   Zichtrekeningen & Bankkaarten
  • ↳   Kredietkaarten
  • Lenen
  • ↳   Woonleningen / Hypothecaire leningen
  • ↳   Auto-, verbouwing-, persoonlijke en andere leningen
  • Verzekeringen
  • ↳   Auto / Brand / Hospitalisatie
  • ↳   Schuldsaldoverzekeringen
  • ↳   Andere verzekeringen (ziekenfondsen, …)
  • Spaargids
  • ↳   Aankondigingen
  • ↳   Besparingstips
  • ↳   Kroeg
  • Forumoverzicht

Schrijf je in op onze nieuwsbrief!

& ontvang tips om te besparen
Spaargids logo

Blijf op de hoogte!

Vergelijken

• Energie
  • Financiën
  • Telecom
  • Verzekeringen
  • Ziekenfondsen

Financiën vergelijken

• Lenen
  • Sparen
  • Beleggen
  • Betalen
  • Verzekeringen

Info

• Over Mijnvergelijker.be
  • Contact
  • Vacatures

Blijf op de hoogte!

Gemiddeld 320.783 bezoekers per maand, de laatste 6 maanden.
  • Privacybeleid
  • Gebruiksvoorwaarden
  • Cookiebeleid
  • Privacy-instellingen
  • Hoe vergelijken we
  • Accessibility
DPG Media nv - Mediaplein 1, 2018 Antwerpen nr. 0432.306.234
Inschrijven voor de nieuwsbrief?

Blijf op de hoogte van recent nieuws, mogelijkheden om te besparen, interessante aanbiedingen, en andere tips via e-mail.

Wij respecteren uw privacy